Zrób w domu plecy

scottwebb / Pixabay

Nie masz dostępu do siłowni a mimo to chcesz ćwiczyć plecy? Nic prostszego, przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się jakie ćwiczenia należy wykonywać, aby zbudować naprawdę dobrze rozwinięte plecy. Ćwiczenia na plecy bez sprzętu zacznij od rozgrzewki ogólnej górnych partii ciała, czyli rozgrzej swoje ręce, tułów, szyję. Ma to bardzo duże znaczenie, jeżeli nie chcesz, aby Twój trening skończył się kontuzją. Gdy skończysz swoją rozgrzewkę będziesz mógł przejść do właściwych ćwiczeń. Jakie to będą ćwiczenia?

 

Dostępnych tego rodzaju ćwiczeń jest bardzo wiele. Zacznijmy od najprostszego i najbardziej znanego, mianowicie: połóż się na brzuchu, ręce wyciągnij przed siebie, a nogi luźno. Zacznij podnosić swoje ręce najwyżej jak się da. W tym samym czasie podnoś do góry swoją głowę w taki sposób, aby broda zajęła najwyższe możliwe miejsce w powietrzu. Wykonaj to ćwiczenie 15 razy, a jeżeli jest ono zbyt proste to spróbuj podnosić także nogi najwyżej jak się da. Kolejnym etapem podniesienia trudności tego ćwiczenia jest nalanie wody do butelek i podnoszenie tych butelek rękoma kiedy ogrywasz się od ziemi. Ostrzegam jednak, żeby nie wybierać od razu 2, 5-litrowych butelek, ponieważ może się to okazać, że ćwiczenie będzie za trudne do wykonania.